Reklama na internetu je skutečně účinný a dostupný způsob  propagace. Nikdy předtím nebylo tak snadné připravit a rozběhnout svou vlastní reklamní kampaň. Upozorňovat na své výrobky nebo služby totiž můžete s absolutně minimálním rozpočtem – třeba jen vědět, jak napsat optimalizovaný popisek kategorie internetového obchodu vám může poskytnout velkou konkurenční výhodu. No, není to skvělé? Vy ale tápete, který druh reklamy zvolit a celkově nemáte úplně přehled, jak vlastně fungují a už vůbec netušíte, kolik stojí. Všechny tyto palčivé otázky zodpovíme v našem článku. Dozvíte se všechno podstatné, co byste do začátku měli určitě vědět a upozorníme na nejčastější začátečnické chyby.

Reklama na internetu zažívá v posledních letech obrovský boom

Češi všech věkových kategorií už jsou na internetu jako doma. Během minulých 15ti let vzrostl počet nakupujících přes internet 9krát a stále roste. V současné pandemické situaci se podíl online nakupujících ještě zvýšil. Je logické, že téměř všechny firmy investují do online reklamy.

5 hlavních výhod online reklamy:

  1. Má obrovský dosah. Internet aktivně používá majorita obyvatel ve vyspělých státech.
  2. Je levnější ve srovnání s tradičním způsobem reklamy (papírové magazíny, televize, billboardy atd.).
  3. Lze ji zacílit na zákazníky, kteří mají skutečný zájem. Oblast digitální (cílené) reklamy by mohlo dramaticky ovlivnit Evropské nařízení ePrivacy. Nicméně stále není jasné, kdy začne platit a v jaké formě.
  4. Budete mít naprosto dokonalý přehled o počtu kliknutí, zhlédnutí a skutečných návštěv.
  5. Můžete flexibilně upravovat nastavení nebo kampaň okamžitě ukončit. 

Jaké jsou nejpoužívanější druhy internetové reklamy?

  • PPC reklama – platíte jen za kliknutí. U nás se nakupuje přes Google Ads a Sklik. Velkou výhodou je, že můžete limitovat váš rozpočet. Po jeho vyčerpání se reklama přestane zobrazovat. Kampaň lze okamžitě spustit i vypnout. Pokud chcete ale dosáhnout požadovaných výsledků, doporučujeme přenechat správu PPC odborníkům, kteří mají potřebné znalosti a know-how.
  • Linkbuilding – budování portfolia zpětných odkazů. Pozor! Nezáleží jen na množství, ale i na jejich kvalitě. V případě, že držíte krok s konkurencí a máte perfektně optimalizovaný web, odkazy mohou rozhodnout. Skvělé jsou odkazy z vysoce hodnocených webů (prohlížeč je považuje za autoritu) ze stejného nebo podobného oboru. Linkbuilding je velmi dobrý sluha, ale zlý pán. Není to o nákupu balíčku levných odkazů. Je to časově náročná práce, která vyžaduje profesionála. Pokud chcete budovat zpětné odkazy, investujte do jeho služeb. V opačném případě riskujete, že bude váš web penalizován nebo dostanete rovnou ban. 
  • Sociální sítě – jsou skvělým místem pro méně zkušené .Mají jednu velkou přednost. A sice,, že váš post můžou začít aktivně šířit i uživatelé. To znamená, že i minimální rozpočet může přinést skvělé výsledky.
  • Affiliate – jedná se o formu placené propagace. Platíte provize za každý uskutečněný prodej nebo jinou stanovenou akci.
  • Videoreklamy na nejpopulárnějších serverech (youtube, Stream atd.) a reklamní bannery (statické, animované, interaktivní).

Významnou roli hraje také emailing, SEO copywriting, PR články, mobilní SEO, blogy, katalogy, spolupráce s partnerskými webovými stránkami a tak dále. Jednotlivé typy reklamy můžete libovolně kombinovat.

Je online reklama drahá?

Záleží, jakého výsledků chcete dosáhnout a zda chcete kombinovat několik druhů najednou. Pokud máte velmi omezený rozpočet, je pro vás ideální volbou časově omezená propagace prostřednictvím sociálních sítí.

Online reklamu vám nejen nastaví, ale  bude ji také svědomitě spravovat a hlídat váš rozpočet. 

Dobře nastavená online reklamní kampaň zvýší vaše tržby

Současná situace vyloženě přeje nákupům přes internet. Lidé také tráví online podstatně více času.

Právě teď je ideální doba investovat do online marketingu. V online prostředí se můžete úspěšně propagovat i s minimálním rozpočtem. Vyhodnocení investic do SEO či jiné strategie vám může naznačit směr, jímž se ubírat.

Zkusíte si nastavit vaši první online reklamu úplně sami, nebo si najmete konzultanta? Zkoušeli jste inzerovat přes facebook nebo instagram? Jaká byla odezva?

Martin Lorenc