Stránky, které nevyhovují algoritmům Googlu, najde v síti málokdo. E-shop bez SEO v Praze ale i v jiném městě zboží neprodá a zájmový portál či nezisková platforma zas neosloví cílové publikum. Řešením je webový upgrade a rostoucí poptávka po optimalizaci tak vyvolává boom SEO specialistů. Obzvlášť na území hlavního města operují stovky agentur a všechny jsou pochopitelně nejlepší. Vyzkoušejte si jejich skutečné schopnosti podle manuálu, ať si dokážete posoudit kvalitní odborníky.

Postup a cíl SEO

Zkratka tří anglických slov SEO označuje soubor více druhů prací, které přizpůsobí náš web požadavkům vyhledávače. Zkušená agentura vždy začíná analýzou, což je revize stránek. Webový analytik během auditu změří stávající technickou, obsahovou a odkazovou způsobilost on-line prezentace a podle výsledku doporučí vhodnou optimalizaci. Cílem navržených úprav je dosáhnout co nejvyšší organické návštěvnosti.. Jinými slovy pomocí SEO v Praze i kdekoli jinde usilujeme o to, aby se informace na našem webu staly tou nejlepší odpovědí na dotazy zadávané do Googlu a Seznamu. Když sami něco hledáme, také obvykle procházíme jen několik prvních odkazů. Pokud se náš portál či e-shop ocitne mezi těmito premianty, proklikne se do něj tisícinásobně víc lidí, než do platforem na chvostu. Ruku v ruce s tímto prvenstvím pochopitelně roste naše schopnost něco virtuálně propagovat nebo prodávat.

Jsi špička na SEO v Praze? Dokaž to

Chcete-li mít z webu komerční raketu, nechte si od poptávaných agentur nejdříve předložit výsledky jejich předchozí práce. Ideální je něco na způsob případové studie, která srozumitelně vystihuje počáteční situaci jiné internetové firmy a zlepšení, kterého pomocí SEO dosáhla. V dokumentu zpravidla najdete chybová hlášení – čili výstup SEO analýzy. V hitparádě webových chyb tradičně účinkují: oblíbený error 404, texty a meta tagy bez klíčových slov, stránky bez indexace, chybějící certifikát SSL a další hvězdy. Po nich by měl ve studii následovat přehled realizovaných náprav a jejich efekt na pozici stránek ve vyhledávačích podložený statistikou a přehlednými grafy. Seriózní experti na SEO v Praze ve svých referencích uvádí i kontaktní osobu, které se můžete zeptat na spokojenost a průběh spolupráce. 

SEO lze dělat na dálku. Fachman nemusí mít v Praze kancelář

Opravy zdrojového kódu, změnu hostingu nebo textový lifting od copywriterů nelimituje geografická vzdálenost mezi zákazníkem a firmou placenou za SEO. V Praze  často bývají vyšší ceny, než v okolních regionech. Proto neškodí rozeslat poptávky po celé republice a podle referencí, finanční náročnosti a konkrétních ukázek pak zadat SEO audit vhodnému adeptovi. Solidní agentura si od vás telefonicky a emailově vyžádá ještě nezbytné podklady a pustí se do analýzy. Poté se s vámi sejde nad výsledky  hotové revize, kdy vám konzultant odprezentuje nalezené chyby a jejich možné zlepšení. Teprve pak se definitivně rozhodnete, zda mu následnou optimalizaci stránek svěříte. V takovém případě vám analýzu obvykle neúčtuje.

 

Jako poslední tip při výběru specialistů na SEO nejen v Praze přijměte varování před standardizovanými balíčky služeb. Expert, který už pár desítek webů optimalizoval, vám může sdělit průměrnou cenu, ale konečnou diagnózu stanoví vždy až po revizi. SEO zásadně vyžadujte šité na míru vašim potřebám tak, aby zohledňovalo i způsob propagace vašich konkurentů. Máte-li ještě otázky k možným nástrahám při náboru kvalitních odborníků, využijte prostor v komentářích.

Martin Lorenc