Jedním ze základů pro efektivní funkci webu nebo e-shopu je dobrý marketing, jehož součástí je i znalost SEO problematiky. Pokud si nejste jistí kvalitou firem na SEO v Českých Budějovicích, máme pro vás dobrou zprávu. Tyto služby si můžete zadat kdekoliv v republice, nejdůležitější je, si vybrat ty správné odborníky.

 

SEO v Českých Budějovicích posune váš web správným směrem

Kvalitní SEO se snaží o to, aby se konkrétní webové stránky zviditelnily. Jakým způsobem probíhá realizace? Pomocí promyšleného využití klíčových slov a dalších odborných IT technik získává pro internetovou prezentaci svého zákazníka zveřejnění ve vyhledávačích na těch viditelnějších pozicích oproti ostatním. Hned za placenými pozicemi, ty fungují zase úplně jinak a za peníze. 

 

Historie SEO

SEO najdeme v minulosti již kolem roku 1999, kdy se v americkém San Franciscu uskutečnila první konference Search Engines Strategies ’99 (strategie vyhledávačů).

Základy hledejme již v letech 1994-98, kdy se poprvé objevily na internetu katalogy a vyhledávače. Prvním z nich byl Yahoo! Directory, těsně po nich následovaly Excite a Lycos. O rok později se objevila i Altavista. Následující rok byl spuštěn AskJeeves. Dnes nejznámější a nejoblíbenější vyhledávač Google byl aktivován na podzim roku 1998, záhy po něm i MSN.

Od této doby byl Google na výrazném vzestupu oproti ostatním vyhledávačům i díky novince – PageRanku. Před tím byly pro vyhledávání důležité jen takzvané on-page vlivy, ty byly postupně oslabeny zpětnými odkazy, jež dokážou přivést zákazníka na konkrétní web. Vliv má jak obsah, tak i množství těchto odkazů.

 

Na SEO staví i digitální marketing

Covidová krize výrazně ovlivňuje chování nakupujících. Mění se způsoby reklamy, zvětšuje se celkový objem nákupů uskutečněných na internetu. Rok 2020 je toho přesvědčivým důkazem. Roste také čas strávený na netu – zákazníka ovlivňují e-maily, webové srovnávače cen, cílená reklama i sociální sítě. Digitální marketing využívá SEO tipy a triky jako jeden z prostředků, jak úspěšně cílit na koncového klienta. 

Pokud je tvorba webových stránek za vámi, ale ještě jste ani neuvažovali o službách SEO agentury, máme pro vás tip, jak si otestovat svoje webovky. Některé české agentury z oboru nabízejí za určitých podmínek SEO analýzu webu zdarma.

 

Jak vybrat správného SEO odborníka?

Každá firma chce být vidět, pokud není, těžko najde zákazníka. Dnes je důležité být vidět hlavně na internetu. Nejtěžší je hledat SEO poradce ve chvíli, kdy tomuto oboru vůbec nerozumíte, takže nedokážete reálně posoudit jeho schopnosti. Pomůže pár rad:

 

  • Neberte opravdu levné poradce, kteří nemají zkušenosti. Ostřílený poradce si může účtovat klidně i 1000,-/hod.
  • Pokud dotyčný slibuje vždy a zaručenou první neplacenou pozici, těžko to může splnit, vyhněte se mu obloukem.
  • Jestli garantuje výsledky obratem – nemá šanci to dokázat, v reálu si musíte počkat minimálně pár měsíců.
  • Dobrý konzultant rád představí svoje portfolio, takže výsledky jeho práce lze najít na webu, sociálních sítích, nebo si zažádat o jejich zaslání či prezentaci. Důležité jsou i případové studie a recenze (Topranker přináší příklad jedné takové)
  • Dejte i na doporučení od známých nebo z veřejných diskuzí, spokojení klienti jsou zárukou dobrého výsledku. Bohužel ale také jistých vyšších nákladů.
  • Dobrý konzultant je s klientem stále v kontaktu – buď osobně nebo jakkoliv přes telefon, chat nebo videohovory.

 

Vyhledávaná slova na internetu

Že při vyhledávání slov na Googlu může být i legrace, dokazuje článek o tom, jak si například pohráli IT odborníci se slovem „idiot“, hezky se bavte… 

A jak to vidíte vy? Věříte, že správné SEO dokáže ovlivnit prodeje každé firmy? Nebo se dobré zboží prodá i bez této promyšlené vychytávky? Líbí se vám myšlenka, že na internetu je reakce na každé slovo a každé kliknutí dopředu promyšleno a naplánováno? Cítíte se takto lapeni v síti? Dejte nám o tom vědět!

 

Martin Lorenc